Algemene Voorwaarden

Definities

  1. Boost Your Trail: Boost Your Trail V.O.F., gevestigd te Nootdorp onder KvK-nummer 89005635

  2. Klant: degene met wie Boost Your Trail een overeenkomst is aangegaan.

  3. Partijen: Boost Your Trail V.O.F. en klant samen.

  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen,     werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Boost Your Trail.

  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Prijzen

  1. Alle prijzen die Boost Your Trail hanteert zijn in euro's, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

  2. Alle prijzen die Boost Your Trail hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Boost Your Trail te allen tijde wijzigen.

  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Boost Your Trail niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

  4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

  5. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Boost Your Trail vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.

  6. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Boost Your Trail, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.

  7. Indien partijen voor een dienstverlening door Boost Your Trail een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.

  8. Boost Your Trail is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.

  9. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Boost Your Trail de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.

  10. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.

  11. Boost Your Trail heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

  12. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Boost Your Trail prijsaanpassingen meedelen aan de klant.

  13. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Boost Your Trail op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Betalingen en betalingstermijn

  1. Boost Your Trail mag bij het aangaan van de overeenkomst het overeengekomen bedrag verlangen.

  2. De klant dient betalingen achteraf binnen 7 dagen na levering te hebben voldaan.

  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Boost Your Trail de klant een aanmaning hoeft te sturen c.g. in gebreke hoeft te stellen.

  4. Boost Your Trail behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Boost Your Trail gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor en hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Boost Your Trail.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Boost Your Trail zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Boost Your Trail op de klant onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Boost Your Trail, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Boost Your Trail te betalen.

Recht van reclame

  1. Zodra de klant in verzuim is, is Boost Your Trail gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.

  2. Boost Your Trail roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.

  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Boost Your Trail, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.

  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

    1. de dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft

    2. het product niet is gebruikt

    3. het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen

    4. het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast

    5. het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)

    6. de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)

    7. het product geen reis, vervoersticket, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding is

    8. het product geen los tijdschrift of losse krant is

    9. het een (opdracht tot) spoedreparatie betreft

    10. het geen weddenschappen en/of loterijen betreft

    11. de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

    12. het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.

  2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

    1. zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen

    2. op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling

    3. zodra de consument het eerste product bij een abonnement heeft ontvangen

    4. zodra de consument een dienst voor het eerst heeft afgenomen

  3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via boostyourtrail@gmail.com, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van Boost Your Trail, www.boostyourtrail.nl, kan worden gedownload. 

  4. De kosten voor retourneren komen alleen voor rekening van Boost Your Trail indien de volledige bestelling wordt geretourneerd.

  5. Indien de aankoopkosten en eventuele overige kosten (zoals verzend- en retourkosten) volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking komen, zal Boost Your Trail deze kosten binnen 14 dagen na ontvangst van het tijdige beroep op het herroepingsrecht, terugbetalen aan de consument, op voorwaarde dat de consument het product tijdig aan Boost Your Trail heeft geretourneerd.

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Boost Your Trail te verrekenen met een vordering op Boost Your Trail.

Eigendomsvoorbehoud

  1. Boost Your Trail blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Boost Your Trail op grond van wat voor met Boost Your Trail gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.

  2. Tot die tijd kan Boost Your Trail zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.

  4. Indien Boost Your Trail een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Boost Your Trail het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

 Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

  2. Levering vindt plaats bij Boost Your Trail, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.

  4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Boost Your Trail het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.

  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Boost Your Trail kan tegenwerpen.=

Levertijd

  1. De door Boost Your Trail opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen van Boost Your Trail.

  3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Boost Your Trail niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

Transportkosten

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Verpakking en verzending

  1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Boost Your Trail niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

  2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Boost Your Trail, bij gebreke waarvan Boost Your Trail niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Verzekering

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden teen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:

    1. geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst 

    2. zaken van Boost Your Trail die bij de klant aanwezig zijn 

    3. zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

  2. De klant geeft op eerste verzoek van Boost Your Trail de polis van deze verzekeringen ter inzage.

  Bewaring

  1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.

  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

Garantie

  1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Boost Your Trail enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

  2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijke fabricage, constructie of materiaal.

  3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.

  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.


Ruilen

  1. Ruilen is alleen mogelijk als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

    1. ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele factuur

    2. het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.q. met de nog aangehechte originele (prijs)kaartjes

    3. het product is nog niet gebruikt

  2. Afgeprijsde artikelen, niet-houdbare artikelen zoals levensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.


Uitvoering van de overeenkomst

  1. Boost Your Trail vert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit

  2. Boost Your Trail heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.

  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Boost Your Trail tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Boost Your Trail tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de
daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.


Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Boost Your Trail

  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Boost Your Trail de betreffende bescheiden.

  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Boost Your Trail redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Portretrecht

Deelnemer verleent bij voorbaat toestemming aan Boos Your Trail voor openbaarmaking van tijdens of rond de lessen gemaakte foto’s en beeldmateriaal en dergelijke, waarop de deelnemer zichtbaar is. 

Lid worden bij Boost Your Trail

Wanneer de klant zich inschrijft via de website d.m.v. abonnement af te nemen heeft hij het recht om binnen 7 dagen (eerste periode) na de dag van inschrijving zonder opgaaf van redenen af te zien van het lidmaatschap. Daarbij kan Boost Your Trail wel een vergoeding in rekening brengen van €25,- voor de administratieve werkzaamheden die zijn verricht.

Het lidmaatschap kan en mag overgedragen worden aan iemand anders. Hiervoor geldt tevens een bedrag van €25,- om de nieuwe koppelingen voor het nieuwe Lid in orde te maken. Deze kosten worden als overdrachtskosten in rekening gebracht naar de persoon die in eerste instantie het abonnement heeft afgesloten en deze wil overdragen aan iemand anders.

Boost Your Trail behoudt zich het recht voor om naar haar oordeel ongeschikte deelnemers uit te sluiten van deelname aan een training of cursus.

Lidmaatschap termijn

Bij de inschrijving kun je aangeven voor welke abonnementsvorm, advies of training/clinic je een overeenkomst wilt aangaan. 

  1. Jaarkaart groepstraining: na eerste jaar gaat abonnement automatisch over in een maandelijks opzegbaar abonnement.

  2. Halfjaarkaart groepstraining: na eerste jaar gaat abonnement automatisch over in een maandelijks opzegbaar abonnement.

  3. Strippenkaart groepstraining

    1. 6 strippen 13 weken geldig

    2. 10 strippen 20 weken geldig

    3. 15 strippen 26 weken geldig

Alle strippenkaarten stoppen automatisch na de afgesproken periode of als de strippen zijn verbruikt.

  1. Online coaching: minimaal 12 weken, na eerste 12 weken gaat abonnement automatisch over in een 4-wekelijks opzegbaar abonnement

  2. Online coaching inclusief groepstraining: minimaal 12 weken, na eerste 12 weken gaat abonnement automatisch over in een 4-wekelijks opzegbaar abonnement

Thema trainingen en clinics

  1. Deelname is pas geldig na betaling van het inschrijvingsgeld aan Boost Your Trail

  2. Indien het evenement op grond van uitzonderlijke omstandigheden (dit betreft voornamelijk extreme weersomstandigheden of omstandigheden waarbij de veiligheid van de deelnemers niet kan worden gegarandeerd ) niet kan doorgaan, kan de deelnemer geen aanspraak maken op de terugbetaling van het inschrijvingsgeld. De organisator kan niet verplicht worden tot terugbetaling van het inschrijvingsgeld.

Duur van de overeenkomst betreffende en dienst

  1. De overeenkomst tussen Boost Your Trail en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor de duur van 1 training of clinic, 12 weken of 12 maanden, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

  2. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werk­zaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over­schrijding van deze termijn moet de klant Boost Your Trail schriftelijk in gebreke stellen.

  3. In geval van een proefmaand of periode eindigt de overeenkomst zonder dat opzegging nodig is na afloop van de overeengekomen periode.

  4. De abonnementskosten dienen voor aanvang van het cursus, training of coachingstraject door Boost Your Trail zijn ontvangen. Is de betaling niet op tijd ontvangen dan kan de deelnemer worden uitgesloten van deelname.

  5. Indien geen automatische incasso heeft kunnen plaatsvinden of indien de betaling gestorneerd wordt, is het Lid van Boost Your Trail een vertragingsrente verschuldigd ter grootte van 6% op jaarbasis, tenzij de wettelijke rente hoger is. In dat geval geldt de wettelijke rente.

  6. Indien na aanmaning betaling alsnog uitblijft, mag Boost Your Trail aan het Lid buitengerechtelijke incassokosten in rekening brengen ter hoogte van 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 40,00.

  7. Met betaling van het abonnement machtigt het Lid Boost Your Trail om de overeengekomen abonnementskosten en abonnementsduur 4 wekelijks af te schrijven van zijn/haar opgegeven bankrekeningnummer.

Opzeggen abonnement of een dienst

  1. Na afloop van de eerste periode van het abonnement wordt dit, behoudens tijdige opzegging, stilzwijgend voor de duur van één maand verlengd.

  2. Opzegging kan uitsluitend per mail. Andere wijzen van opzegging worden niet geaccepteerd.

  3. Beëindiging van het abonnement door het Lid ontslaat hem niet van zijn betalingsverplichting van reeds verschuldigde en opeisbare bedragen. Na afloop van de looptijd van het afgesloten abonnement kan voornoemde overeenkomst opgezegd worden.

  4. Blessures zijn uiteraard enorm vervelend voor de klant. Een schema kan en mag opgeschort worden voor de periode dat het schema stil heeft gelegen en de klant geen begeleiding van Boost Your Trail heeft gehad. Heeft de klant wel begeleiding gehad, bijvoorbeeld in de vorm van communicatie en tips en tools om blessures te voorkomen, dan geldt de opgeschorte regeling niet.

  5. Abonnement kan vroegtijdig door blessure worden beëindigd. De klant is hiervoor zelf verantwoordelijk en is verplicht het bedrag voor de duur van het abonnement aan Boost Your Trail te voldoen.

  6. Boost Your Trail heeft het recht om alle trainingen te verwijderen uit de programma’s Polar Coach en Trainingpeaks na beëindigen abonnement of wanneer abonnement is afgelopen. Atleet kan hierna dus niet meer zijn of haar trainingen in zien of evalueren.

Niet nagekomen afspraak

Als u uw afspraak om welke reden dan ook moet afzeggen, doe dat dan ruim van tevoren, maar minimaal 24 uur voor de feitelijk gemaakte afspraak. Dan kunnen wij de voor u gereserveerde tijd nog invullen met iemand die op de wachtlijst staat, waardoor deze klant dan ook eerder geholpen is. Wanneer u niet 24 uur voor de personal training  annuleert of de afspraak niet nakomt, wordt deze aan u doorberekend.

Tarief voor niet nagekomen afspraak is 100% van het tarief van de voorgenomen afspraak. Onze tarieven staan duidelijk vermeld op onze website. Een afspraak kunt u annuleren of verzetten via uw account of een email sturen aan boostyourtrail@gmail.com. 

Als er echt een dringende reden was dat u niet meer in staat was uw afspraak af te zeggen kan dit meestal in alle redelijkheid besproken worden. Maar als de rekening dan vervalt of verlaagd wordt, besef dan dat wij die kosten op ons nemen.

Risico en aansprakelijkheid

  1. Het Lid weet dat het beoefenen van sport risico’s met zich meebrengt. Deelname aan programma’s en trainingen van Boost Your Trail is geheel voor eigen risico van het Lid.

  2. Boost Your Trail aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor materiële of immateriële schade als gevolg van enig ongeval of letsel van het Lid, nog voor schade door verlies of diefstal van eigendommen van het Lid.

  3. Het Lid vrijwaart Boost Your Trail voor eventuele aanspraken van derden m.b.t. deze schades.

  4. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet en/of bewuste roekeloosheid van Boost Your Trail indien dwingendrechtelijke wettelijke bepalingen zich hiertegen verzetten. Uitsluitend in deze gevallen zal Boost Your Trail Lid vrijwaren voor eventuele aanspraken van derden.

  5. Wij hopen dat je in goede gezondheid met onze schema’s kunt sporten. Indien je om medische redenen blijvend geen gebruik meer kunt maken van je lidmaatschap, kun je deze tussentijds beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen vanaf de kennisgeving. Je dient dan bewijs te overleggen dat je gezien je medische situatie niet meer in staat bent gebruik te maken van je overeenkomst, bijvoorbeeld door een doktersverklaring.

  6. Als het Lid gezondheidsklachten heeft, of als er een andere reden is om te twijfelen aan training deelname, raadpleegt het Lid een arts voordat deze gaat trainen.

Intellectueel eigendom

  1. Boost Your Trail behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen­recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

  2. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Boost Your Trail (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

 

Geheimhouding

  1. De klant houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van Boost Your Trail ontvangt geheim.

  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Boost Your Trail waarvan de klant weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Boost Your Trail schade kan berokkenen.

  3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheim houdt.

  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

    1. die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant

    2. die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Boetebeding

  1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.

  1. is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000

  2. is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000

  1. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

  2. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.

  3. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Boost Your Trail waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

Vrijwaring

De klant vrijwaart Boost Your Trail tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Boost Your Trail geleverde producten en/of diensten.

Klachten

  1. De klant dient en door Boost Your Trail geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt en geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Boost Your Trail daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

  3. Consumenten dienen Boost Your Trail uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Boost Your Trail in staat is hierop adequaat te reageren.

  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Boost Your Trail gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Boost Your Trail

  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Boost Your Trail ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid 

Als Boost Your Trail en overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Boost Your Trail verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid Boost Your Trail

  1. Boost Your Trail is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Indien Boost Your Trail aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

  3. Boost Your Trail is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

  4. Indien Boost Your Trail aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door en verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in en catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Boost Your Trail vervalt in elk geval 12 maanden a de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Boost Your Trail toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Boost Your Trail niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Boost Your Trail in verzuim is.

  3. Boost Your Trail heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Boost Your Trail kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Boost Your Trail in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Boost Your Trail kan worden toegerekend in een van de wil van Boost Your Trail onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk word verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Boost Your Trail kan worden verlangd.

  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Boost Your Trail 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Boost Your Trail er weer aan kan voldoen.

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden

  5. Boost Your Trail is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

  2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Boost Your Trail is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

  2.  Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

  3.  Grote inhoudelijke wijzigingen zal Boost Your Trail zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

  4.  Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit en overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Boost Your Trail.

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Boost Your Trail bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Boost Your Trail is gevestigd/ praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft

Opgesteld op 18 februari 2023